dijous, 12 de gener de 2017

Instagram i jo, jo i instagram

Les xarxes socials, com a tot en la vida, s'han de gestionar d'aquella manera que ens fagi sentir bé, i que, encara que tothom te la seva opinó (normalment contrària a la nostra) no deixar que ens mengin l'olla pensant que alló que fem i publiquem està malament.

Crec que tots som conscients dels perills que hi ha per internet. A partir d'aquí cadascú és l'ho suficientment adult per decidir i fer el que vol, ensenyar el que vol i per què ho fa d'aquesta manera.
Ara tampoc em posaré aquí a parlar del que hi ha i no hi ha.

Jo he tingut en poc marge de temps moltes opinions contràries respecte això. Perquè molta gent propera, normalment familiars son els que et mengen l'olla dient que perquè ensenyo o dic X per les xarxes socials.

Jo utilitzo moltíssim Instagram. Cada día pujo foto. Evidentment jo soc l'ho suficientment llesta per saber quines coses posar i quines no. Que l'altre gent estigui d'acord o no, ja no és problema meu.

Quan em critiquen alguna cosa que per a mi em sembla absolutament normal i quotidià, em pica molt. No se gestionar ni les crítiques ni les opinions contràries. I si algú em comenta una foto negativament, li dic de tot 

→ Hi han moltes fotos que jo miro, tant de persones que segueixo com que no segueixo, i si no m'agraden, no dic res, passo de llarg. I si, ganes no m'han faltat a vegades de dir la meva opinió, però després penso: "és problema meu"? oi que no, doncs que fagi lo que vulgui, igual que jo.

I tot això em va per un simple comentari que em van deixar ahir a aquesta foto que vaig penjar: 



Al peu de la foto vaig posar: sincronizados hasta pa' cagar 
(si em seguiu a instagram ja la veuríeu) també la vaig posar al meu Facebook personal


Primer de tot, no penso tatxar el seu nom, perquè les persones amb opinions gratuïtes em fan molta ràbia. 

Realment, el comentari, no te res en si, era una opinió bastant normal, però que a mi em va tocar molt els ovaris. Aquest "pobrecitos" principalment... POBRECITOS DE QUÈ aiam ? 

1- Aquesta tía, a mi no em coneix de res i no sap la gràcia i salero que tinc
2- Ni ella ni ningú sap si la foto es postureo: - vaig fer seure jo als nens per la foto ?
                                                                        - feien caca en aquell moment ? (ja es veu que no, no tenen la cara vermella d'apretar) 
3- Si van ser ells que em van demanar que fes una foto.
4- altres opcions

i tampoc m'he de justificar. 

En resum, que estem en una etapa, que tot el que fem és criticat, que sembla que hem d'anar amb peus de plom, cada vegada més la llibertat d'expresió cau en picat. Sempre hi haurà una mare toca pilotes que ha de dir la seva.

Però des d'aquí, mare amargada, et donc les gràcies. Gràcies a tu has fet que escrigui al meu bloc 2 vegades a una setmana. Has donat bombo al meu instagram i m'has inspirat per escriure.


→ Però el tema de les xarxes socials és mes ampli que tot això. Hi han persones que et volen seguir, per guanyar seguidors. És a dir, et segueixen, perquè tu els segueixis, i després et deixen de seguir. 

Ahir també, vaig posar una foto del meu primer dia fent exercici. El fet de posar hastags, fa que tinguis una recerca més amplia, així que unes quantes pàgines dedicades al mon de l'esport, em van començar a seguir, només per una foto. Una. 


Un perfil que té més de 13 mil seguidors, el que vol n'és més. Per això segueixen a "diestro y siniestro).

Jo no sé les persones que tejen/teniu molts seguidors, que poseu una foto i en 1 minut teniu mes de 100 likes com ho feu, perquè son moltes notificacions, pero jo, que no en tinc tants, de seguida veig qui em comença a seguir de nou, i ràpidament bloquejo, com en aquest cas. 

Jo busco compartir, interactuar amb altres mares (i pares) i amb gent coneguda. Així que cada vegada que veig alguna persona extranya, que no té res a veure amb el meu món, fora. 

Amb instagram però és fàcil veure qui et xafardeja, tant si el tens públic com si no. L'stories, et surten les persones que et veuen, i pots veure qui hi ha que no siguin dels teus seguidors i al costat dret hi ha una X, que farà que aquesta persona no et pugui veure la història. 
I això també és fantàstic, perquè tots tenim gent per compromís, que per el motiu que sigui no borrem, que mai donen like a les nostres fotos. 

I nosaltres pensem: aquesta persona no sé perquè té compte, si no la utilitza. Si que la utilitza si, per xafardejar-te. Així que pots fer que aquesta persona xafardera no miri la teva història.

Bé, dons fins aquí.

Gràcies a totes les persones que per instagram m'han animat i que pensen com jo, les opinions i comentaris gratuits els tenim tots. Què he d'aprendre a gestionar-ho si em torna a passar i que tothom, abans de dir res, és miri a ell mateix i pensi si ho està fent bé.


La mare que els va parir, que soc jo









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada