dimecres, 30 de novembre de 2016

DISNEYLAND PARIS: viatge en familia


Un del meus patiments d'aquest viatge era el tema de l'avió, ja que era el primer cop dels nens, al meu home no li agrada volar i a mi... què vols que et digui... 

A més el meu home va voler agafar un vol aviat per poder arribar allá París d'hora i aprofitar el dia.
El nostre vol sortia dilluns 21 a les 7:20h del matí, això significa que 1h i mitja abans a l'aeroport = 6h del matí, i això també significa aixecar-te més aviat encara ( a les 5h), que van ser les 4:30h perquè en Max el diumenge no estaba gaire fi, i li va començar a fer mal l'oïda, i a les 4:30h va començar a delirar "no m'has deixat el mòbil mama" anava dient ... Total, que ens va despertar a tots, i amb mes calma ens vam preparar... en Leo no va tenir problemes, era tanta l'emoció que estaba super despert... a en Max li vaig donar Dalsy, el vaig vestir i es va quedar mig adormit altre vegada. Vaig patir molt pensant que ens donaria molt pel cul durant el trajecte en avió (no va ser així)

Un cop a l'aeroport tranquilament vam anar a buscar els bitllets i a facturar maletes i a fer cua per embarcar. Els nens ven feliços, a les 7 del matí cantant i fent el burro. 

En Leo va al.lucinar amb l'enlairament de l'avió, jo com sempre em vaig cagar quan s'enlairava perquè l'avió s'inclina molt i no em fa gens de gràcia.
En Max al cap de 20 minuts es va quedar adormit fins quasi ben bé aterrar (YUJU) i després a l'autocar de camí a Disney es va tornar a dormir mitja horeta mes.




El nostre hotel, el CHEYENNE, ambientat en plan far west, la zona de les habitacions era per flipar... com les películes... només faltaven caballs de veritat i bales de palla pasar rodant... això si, ens va tocar la part nova de l'hotel... a l'altre punta... i anant amb nens, quasi 10 minuts caminant. 








Vam deixar les maletes a l'habitació i vam anar a buscar l'autobús que sortia des de la mateixa entrada del hotel fins al parc. 

Veure la cara dels nens, veure tot alló per primera vegada... sobretot en Leo, que ja és conscient de moltes coses... En Max només feia que preguntar on eren les atraccions... com que moltes no estan a la vista no s'enterava de què anava el tema... Es pensava que eren fires o no sé què tenia en ment exactament.

El millor també, és que tot ja estava ambientat per Nadal... la música, les carrosses, l'arbre de Nadal de l'entrada... (que vaig aprofitar per ja fer la foto per la postal de Nadal d'aquest any)





Pero, en aquest post vull explicar quina és la realitat d'anar a Disney, per els que hi vulguin anar valorar i tenir en compte segons la meva experiència. 

MENJAR A DISNEY

Nosaltres vam contractar el viatge a través d'una agència. Vam estar mirant preus, no anem sobrats, és per això que vam decidir no agafar la mitja pensió, perquè:
1- Els meus fills mengen poc
2- Havíem d'agafar TOTS la mitja pensió, no solsament dos adults, o dos adults i un nen... o TOTS o CAP

Així que només vam agafar l'esmorzar, del que vam aprofitar-nos bastant, i sé que tothom ho fa, és intentar agafar una mica més per endur-nos al parc i anar picant. 

Menjar a dins del parc als restaurants és una ruïna. 

Si, és super car ! Una aigua de 50cl val 3,19€ i si te la acabes i pretens emplenar-te-la d'alguna aixeta, oblida-te'n, surt calenta. 

Un dinar a qualsevol restaurant del parc per 4 persones, costa uns 70€. 

-> El meu home va anar a comprar a una de les paradetes un parell de donuts, un cookie, un suc i una aigua... Sabeu quant li va costar això? 27€

En fi, que anar a Disney s'ha d'anar amb diners, tant si és per menjar a dins del parc, o com agafar mitja o pensió sencera, que es dispara molt el preu final del viatje en el nostre cas.
Si haguessim agafat mitja pensió, el viatge ja ens sortia 400€ mes, i en els 3 dies i mig que hi vam estar, per això no ho vam agafar, perquè aquests diners, TANTS, no els vam gastar en menjar. 
(sort que els nens i jo mengem com pardalets) jujuju 

A més a mes, quasi tots els restaurants ofereixen pràcticament el mateix: hamburgueses amb patates, frankufurts... i el que mes ens va tocar la moral era que el PIZZA PLANET estigués tancat, de fet molts restaurants, i casualment dels que més ens agradava el menjar estaven tancats... 

ATRACCIONS 

Sabeu la quantitat d'atraccions que estaven tancades i/o en reformes? 
El tren de la mina, dels que mes ene va tocar la moral... de fet una setmana abans ja haviem vist que estava en reformes... pero teníem l'esperança de que quan hi arribessim estaría obert... 


Al 2013 va ser la meva primera vegada a Disney, i ja no hi vaig pujar perquè la cua que hi havia era increïble... i m'he quedat altre cop amb les ganes

De cada ambient del parc hi havien 2 atraccions tancades, a part dels restaurants de cada zona, potser només ni havien 2 d'oberts... una decepció...

De la zona on es troba aquest tren, només hi havia obert la Mansió (fantasma) que hi vam pujar 3 vegades.

La primera pensava que els meus fills es cagaríen de por, i por no en fa. És mes el fet de la foscor i la decoració, però els hi va agradar molt.  🔝🔝 



Els meus fills em van sorprendre, sobre tot en Leo, que ell és força cagat quan es tracta de pujar a atraccions fortes de fires i aquí ens va sorprendre. 

La que més li va agradar va ser la de'n Nemo, que és com una muntanya russa... s'hi va pujar 3 o 4 vegades (amb mi 1) i la cosa és que el "vagó" s'inclina completament, poc li falta per posar-se cap per avall ! 

EL MES IMPORTANT, quan vas a Disney amb nens de 3 o 5 anys, és medir-los a casa primer. Has de fer una alçada mínima, i ja no importa que un adult vagi amb ells, si el nen no fa la mida, no pujarà.

Jo el vaig medir a casa, i malament...

Amb en Leo no sé com carai ho vaig fer, pensava que media 1,22 i quan volem pujar a una atracció per 1,20 d'alçada, resulta que al nen li falten quatre dits per arribar-hi. 

El meu home i jo ens vam mirar flipant, no pot ser- vam dir-nos ! Així que quan vam arribar a l'hotel vam demanar un metro... i si si, el nen feia menys del que jo havia calculat...
Tot i així, va poder pujar a quasi tot.

En el cas de'n Max, que té 3 anys, ell fa 1,06. Segons vam estar mirant abans del viatge les alçades de les atraccions, la mínima abans de les de 1,20 eren 1,02... així que quan vam arribar a la Torre (l'ascensor que cau) el van parar per medir, i a la porta posava 1,07. I si si, que per 1cm no el van deixar pujar. 
No és una atracció perillosa, perquè vas assegut amb cinturó, al costat hi anem sentats sense cap tipus d'impediment per aguantar-los una mica... així que ara potser em tractareu de mala mare, o pensareu alguns pares i mares descents que de què anem... però l'endemà li vam posar uns guants a dintre les botes perquè pugués pujar! I NO VA PASSAR RES DE RES ! 

Evidentment, si li haguessin faltat 3 cm no ho haguéssim fet, pero és que va ser tant injust... el nen rossava la mida mínima... en fi. 

És per això que igualment, us dic que media bé als vostres fills, al menys perquè puguin pujar al màxim de coses possibles. 

Perquè si teniu dos fills també, el gran de 5 o 6 com el meu, i un de petit com en Max, amb 3 anys acabats de fer, amb 3 anys s'en donen compte de que no pujen a la majoría de coses, i pobrets, és molt frustrant.



 Les CUES per pujar a les atraccions no van ser per tant.. les mes famoses com la de Nemo i Ratatouille, així com fer-te fotos amb els personatges Disney eren considerables... 30-40 minuts... 

Si hi ha una atracció que us interessa molt pujar, podeu agafar el FAST PAST, que és un ticket que us dona una hora del día (que no es por escollir) i poder-se saltar la cha directament.

IMPORTANT A TENIR EN COMPTE ABANS D'ANAR A DISNEY: consultar la temporada, i si cau en festius a França. De francesos n'hi ha sempre... 
Nosaltres quan hi vam anar al 2013, al Febrer, vam enganxar setmana blanca d'allà... no us podeu imaginar la quantitat de gent... 

RECOMANACIÓ:

Si aneu smb algún nen de 3 anys, quasi 4 (en el nostre cas) porteu cotxet... En Max des dels 2 anyets que en va sense... i arribes a caminar el que no està escrit... Sort que ell no es queixava, però ell anava al seu ritme, xino xano, sense pressa... així que al 3r dia vam decidir llogar un cotxet per 20€/dia, que al final va utilitzar mes en Leo que en Max... 

Però per poder sortir del parc Disney i anar als "studios" s'ha de deixar una fiança de 50€ ... (en fi)


ESPECTACLES i DESFILADES

Nosaltres en vam veure dos d'espectacles: 

El de MICKEY AND THE MAGICIEN ... EM VA ENCANTAR! Tot i que parlen en francés (com a tots els espectacles) s'entén força bé... i començen a sortir els personatges Disney cantant... la pell de gallina, en serio ! 
En Max al.lucinava, tant, que es va quedar adormit jajajaja 

i el de MOTORS...ACCIÓ! Que t'ensenyen trucs amb cotxes, com es fa una pel.lícula d'acció, amb trets, perseccucions... s'em va fer molt pesat, i ja l'havia vist... Per començar, fins que s'emplena tota la gradaría pot passar mitja hora... després et fan una presentació eterna... van fent parades per explicar-te... en fi. A en Leo si que li va agradar molt, és clar. Està en aquella fase de que la velocitat i la mitja violència els mola (grgrgr)


I acabo ja.
Donar les gràcies al meu home per aquest viatge, perquè necessitavem aïllar-nos una mica del món real, i viure uns dies els 4 sols sense estar pendent de res. 

Intentarem fer butxaca abans de que en Leo fagi els 8 anys (a partir dels 8 els nens ja paguen) i només falten dos anys... però a la pròxima anirem més ben preparats ! 

Ha sigut increïble poder tornar a sentir la màgia que desprén Disney, i veure les carones d'ilusió i de flipar dels nens. 







AH! Se m'oblidava..  No vaig poder evitar fer-li una foto a aquesta dona. Es va patejar tot Disney amb uns taconarros de la òstia  ... si jo amb sabata plana ja acabo destrossada... !!! MARE DE 10 ! 



FINS LA PRÒXIMA !!

La mare que els va parir, que soc jo































3 comentaris:

  1. Jooo yo no entiendo el catalan porque cambiaste el blog??

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!
      Bueno hice este nuevo blog por varios motivos... Llegó un momento en que sentí la necesidad de expresarme como realmente siento y vivo las cosas... nosotros hablamos en catalán, así que cuando traducía al español las cosas que decían mis hijos por ejemplo, no era lo mismo...
      Esto es como mi diario público... y algún día ellos lo leerán (que me lo guardo todo jejeje) y necesitaba expresarme a mi manera.

      de todas maneras, en la barra derecha de la página, arriba del todo, hay la pestaña del traductor, así que solo tienes que cambiar el idioma si lo deseas.
      un abrazo y feliz año :)

      Elimina
  2. Hola.. vale es que desde el movil no me deja traducir. Pero desde el ordenador si. Me gusta leerte. Un besito

    ResponElimina