dilluns, 17 d’octubre de 2016

PRIMER DE PRIMÀRIA

Aix, si va ser ahir que el meu bebè gran començava P3 amb 2 anys i 8 mesos... i ara ja en farà 6 al Desembre i fa 1r de Primària...
Amb en Leo m'està passant tôt tant ràpid... quina peneta...

L'Educació Infantil va ser una etapa dura, sobretot durant P3 i P4, que se'l veia tant petitó... tant tímid (que ho continúa essent) però d'una altre manera...

Hi han tants canvis ara durant el primer any de cicle inicial... és com començar de zero altre vegada, on ara ell ha de començar a ser mes responsable amb les seves cosetes... Començar a ser autònoms, competents i crítics amb ells mateixos.

On cada setmana ja tindran deures, deures que ells mateixos poden fer sols ja que son sobre coses que han treballat a classe. Sé que a mesura que creixin els deures aumentaran, pero aquí estic jo, per ajudar-l'ho a estudiar i a que se'n surti.
Que sigui un nen aplicat i responsable amb els temes escolars és una de les meves prioritats (també amb en Max). Faré el que fagi falta perquè no siguin nens que passin olímpicament de tot.

M'agrada molt un de les coses que fan a l'escola, que és AUTO EVALUAR-SE. Si, ells mateixos han de ser concients del seu comportament i actitud, i son ells que es posen la nota. Al menys, en Leo, reconeix quan no fa les coses bé, no és una persona que digui que ho fa bé si no és així.

Per exemple, cada día s'evaluen si han entrat i sortit correctament a l'aula, si han sigut endreçats per poder començar... Tenen una graella a l'agenda amb cares, una somrient i l'altre trista, i ells mateixos es pinten cada dia com creuen que ho han fet (no se si ho fan cada día, de moment en Leo només ha pintat un dia, i mitja cara trista) -> ho he fet mig mig- em va dir.

Un tema que em treu molt de pullaguera, és el material escolar.
Aquest any ja utilitzen estoig, i cada divendres el tornen a casa per repostar el que fagi falta.

La primera setmana d'escola, el dimecres ja havia perdut els llapis; li vaig posar dos més. Divendres en venía només amb un. La goma d'esborrar tota trossejada, els taps dels rotuladors molts sense tapar correctament, els llapis de colors alguns ja per la meitat, així com els llapis normals, que us asseguro que jo crec que alguna de les assignatures deu ser la de treure punta al llapis,  perquè un d'ells era mes curt que el meu dit petit, a mes a mes de fer punta per els dos costats...

Ha d'apendre a ser responsable i a cuidar el seu material. I cada divendres quan arriba amb l'estoig ja es que m'espanto...

Aquest any també es vesteixen sols per fer educació física.
De moment no hem tingut cap incident amb la roba, no ha perdut res i tampoc ha agafat res d'algun company... però a partir d'avuí, es ell qui s'ha d'apendre a fer la motxilla.
A part, cada matí li he de recordar que agafi la bossa de classe... està tant acostumat pobret a que jo li fagi tot... i ara ha de començar a ser més independent... i cada matí li he de recordar, quan ja sortim per la porta "Leo, no et deixes res?" i em mira amb cara de : no se pas què cony em dius .

Però bé, poc a poc. Son rutines noves de les que tots ens hem d'adaptar, no m'hi puc pas enfadar. A vegades concentrar-se ens és a tots tant difícil ...

No ha tingut problemes per adaptar-se. Tot i que no entén que el seu germà vulgui portar una joguina fins a l'hora d'entrar a classe, i el deixi i a ell no. Si no em queda mes remei el deixo, pero intento que aquesta tonteria que té en portar joguines la deixi estar, no sé si faig bé, si el faig mes gran del compte, però s'agafa unes mosquejades perquè en Max en porta... no entén que és petit, bé, si que ho entén, pero no li don la gana.


Li costa explicar-me les coses que fa cada dia. Siempre li pregunto com ha anat avui? què heu fet? i la seva contesta és no m'en recordo. 

Un dia va ser ell que només sortir de classe em va dir: han vingut uns senyors a classe a fer un taller.
- ah si? i què heu fet ?
-  no sé, no m'en recordo
:[


Bé podría estar explicant forces mes coses però ho deixo aquí. La próxima explicaré sobre el començament de P3 d'en Max, que tampoc hi haurà molt que explicar, en Max desde el primer dia que el cole es com si fos casa seva... això si, es un "ligón", s'abraça a totes les nenes de tots els cursos jujuju 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada