dimecres, 12 d’octubre de 2016

COM NO ARRIBAR TARD A L'ESCOLA

Em fixo moltes vegades, quan ja he deixat als nens al cole, que ja sona el xiulet, i encara veig arribar a pares corrent, fent tard, d'altres inclús encara han d'aparcar el cotxe... A vegades em costa entendre com poden fer tard (quan només tenen un fill). Si, dacord, a tots ens pot passar algun dia, pero dels que em refereixo son cada dia...

A mi també em costa un munt aixecar-me del llit, vaig nèixer cansada, però el que no m'agrada es anar estressada per anar a l'escola, que hi vaig igualment, pero no m'agrada que ells fagin tard per culpa meva, i realment, si algún dia hem fet tard, per culpa meva no ha sigut.

Els nens (els meus) van al seu rotllo. Cada dia els he d'estar a sobre perquè espavilin, perquè veure's un got de llet els pot durar 15 minuts, bebent a compta gotes de la palleta... em desesperen... O 10 minuts repetint que es posin les sabates, i que no em fan ni puto  cas... és així... i encara que sempre surtim a temps de casa, l'estona per preparar-nos és tant esgotadora, que quan ja els he deixat, reconec mes d'una vegada haver-me'n tornat al llit.

Tinc el meu esquema que ara us ensenyo, del que faig jo cada dia ( i el dia abans per no fer tard ), evidentment, no em cal mirar-ho, a mesura que va passant el temps totes (i tots) sabem quina és la millor manera per organitzar-nos a casa amb nens, i no només per anar a l'escola.

La puntualitat és essencial per a mi, tant, que fins i tot és excesiva.



DIA ABANS:  Treuren's la feina el dia abans, preparar-ho tot és la clau.
- Comprobar l'interior de les motxilles, preparar la bossa d'esport, deixar les bates a punt...
- El que sobre tot em va molt bé, és preparar els esmorzars el dia abans. Normalment preparo entrepans de Bimbo, que per a ells els és mes fàcil de mastegar... així que un cop fets els guardo a la nevera i l'endemà només els he de desar a la seva bossa. O si els preparo tuppers amb galetes ja els hi gardo directament...

També és important que ells tinguin el seu horari... que cada dia sopin i vagin a dormir aproximadament a la mateixa hora.

EL MATEIX DIA: Molt important per mi poder despertar-me i preparar-me sola.
He d'anar al lavabo de puntetes, i reconec que fins que no s'han despertat no tiro de la cadena jujuju
Vestir-me amb calma, prendre un café... acabar de preparar si queda algo pendent és també clau per a mi.
Per això, aquest any m'aixeco abans de les 7:30h (abans 7:38h ) xD

Llevar als nens abans de les 8h, sense necessitat d'anar amb presses, esmorzar, vestir i tot amb calma. Això de la calma ells en saben molt.

I reconec que la majoria de vegades a les 8:30h ja sortim de casa (l'escola està a 2 minuts caminant) perquè comencen a barallar-se i a cridar... i prefereixo que els comenci a tocar l'aire una mica abans d'hora.
Així que a les 8:40 normalment ja estem plantats davant la porta del cole, sols, que em fa fins i tot vergonya quan comencen a arribar els professors, però prefereixo això a no anar corrent, és mes estressant per ells que no per nosaltres.

:P

Fins la pròxima




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada